Uzun süre önce Kickstarter’da yer alan ve kısa süre içerisinde gerekilen bağışın çok daha üzerine çıkmayı sağlayan Torment: Tides of Numenera içine yeni bir haber daha geldi. Sadece bağış yapanlar içerisinde yapılan bir oylamada oyunun savaş sistemi bir kesinlik kazandı. Uzun süredir böyle RPG oynamamış olmamız bizi her sistemde bu oyunu oynamamız gerektiği konusunda ikna ederken oyunun “Turn-Based Combat” savaş sistemine sahip olacağını belirtelim.
Bir hayli başbaşa giden bir oylama sonucunda Planescape: Torment, Baldur’s Gate, Icewind Dale serilerindeki gibi “Real-Time with Pause Combat” yani gerçek zamanlı olan ama istediğimizde savaşı dondurabildiğimiz, savaşların daha hızlı olmasını sağlayan seçenek toplamda 7,052 oy alırken, Fallout ve Temple of Elemental Evil’ı örnek alan sıra tabanlı “Turn-Based Combat” seçeneği 7,267 oy aldı.
Oylamanın galibi olan “Sıra-Tabanlı savaş” sisteminin Obsidian’ın da ilk tercihi olduğu böylece ortaya çıktı. Monte Cook’un yarattığı yeni masaüstü sistemi Numenera’nın mekaniklerini ve dinamiklerini Sıra-Tabanlı sistemde daha iyi ortaya koyabileceklerini itiraf eden Obsidian, bu sistemin aynı zamanda hikâye anlatımı ve NPC diyalogları için de daha uygun olduğunu açıkladı.
0 Comments